AIGUA POBLE DE CAMALLERA

Sou a: Inici>Noticies>AIGUA POBLE DE CAMALLERA

08/07/2016

AVÍS

Mitjançant els controls de qualitat de l’aigua que es fan de forma periòdica, avui se'ns ha comunicat  que  s’ha detectat un augment en el nivell de nitrats superior a 50 mg/l a la zona que subministra al dipòsit de Camallera , concretament  52 +/- mg/l, paràmetre que està lleugerament superior al recomanat, però que fa que s'hagi de comunicar a la població .

D’acord amb els criteris de la FAO-OMS, la ingesta tolerable de nitrats és de 219 mg/dia per persona. Malgrat això, cal tenir en compte que,  en determinades persones i en alguns grups de població, la ingesta habitual de quantitats elevades de nitrats pot produir una alteració de la capacitat de transport d’oxigen de la sang (metahemoglobinèmia).

Aquests grups de població més sensibles són:

-        Les dones embarassades i els lactants.

-        Els adults amb acidesa gàstrica reduïda.

i altres amb alteracions poc freqüents com:

-        Els individus amb dèficits hereditaris de la forma reduïda de la nicotinamida-adenina-dinucleòtid (NADH)

-        Els individus amb una activitat disminuïda de l’enzim metahemoglobina reductasa, als eritròcits.

-        Els individus amb anomalies estructurals de l’hemoglobina (Hb-Ms).

Es recomana que les persones incloses dins d’algun grup de risc dels esmentats, s’abstinguin de consumir aigua de la xarxa per a beure o cuinar. El grup de més risc són els lactants alimentats amb llet artificial, per la qual cosa, a l'hora de preparar biberons, cal utilitzar aigua envasada.

Encara que l’aigua tingui elevats continguts de nitrats, es pot utilitzar per a dutxar-se, rentar la roba o rentar els estris de cuina, sense risc per a la salut.

Recordar-vos que els nostres aqüífers han minorat considerablement el cabal, causa que ens ha obligat per tal de garantir el subministrament  a  prendre mesures d'urgència i a haver de recórrer a altres captacions amb excés de nitrats,  comportant l'empitjorament de la seva qualitat. Aprofito per sol·licitar-vos  novament la  vostra col·laboració evitant gastar més aigua de la estrictament necessària, restringint el rec de jardins i el canvi d'aigua per les piscines.

Camallera, 8 de juliol  de 2016.

L’Alcalde

Esteve Gironès i Hernandez